Regulamin stadionu miejskiego
REGULAMIN STADIONU MIEJSKIEGO
w Janowie Lubelskim
Regulamin Stadionu Miejskiego w Janowie Lubelskim, zwany dalej „regulaminem”, określa zasady korzystania z boisk, urządzeń i pomieszczeń Stadionu Miejskiego, położonego w Janowie Lubelskim przy ul. Sukiennicza 1, zwanego dalej „stadionem” i obowiązuje na całym jego terenie.
§ 1.
- Stadion stanowi własność Gminy Janów Lubelski.
- Stadion jest obiektem użyteczności publicznej i służy do przeprowadzania rozgrywek sportowych, meczy, programowych, sportowych zajęć szkolnych oraz innych imprez rekreacyjno-sportowych.
- Stadion może również służyć innym celom, w tym do odbywania doraźnych imprez o innym charakterze, w zakresie ustalonym przez Burmistrza Janowa Lubelskiego.
- Do dyspozycji uczestników form określonych w § 1 ust 2 i 3 oddaje się zaplecze sanitarno-socjalne.
§ 2
- Ilekroć w niniejszym regulaminie jest mowa bez bliższego określenia o:
- zajęciach – należy przez to rozumieć zajęcia sportowe, rozgrywki sportowe, mecze, imprezy rekreacyjno-sportowe oraz inne imprezy, o których mowa w § 1 ust. 2 lub 3,
- organizatorze imprezy – należy przez to rozumieć osobę prawną, osobę fizyczną lub jednostkę nieposiadającą osobowości prawnej, przeprowadzającą imprezę, o której mowa w § 1 ust. 2 lub 3.
- administratorze stadionu – należy przez to rozumieć Burmistrza Miasta Janów Lubelski, bądź upoważniony przez niego podmiot.
§ 3
- Stadion nie jest powszechnie dostępny.
- Rozgrywki sportowe, mecze, programowe zajęcia szkolne oraz inne imprezy rekreacyjno-sportowe odbywają się wg wcześniej ustalonego przez administratora stadionu harmonogramu tygodniowego/miesięcznego.
- Za korzystanie ze stadionu pobierane są opłaty, zgodnie z obowiązującym cennikiem.
- Opłaty za korzystanie ze stadionu, wysokość bonifikat, jak również przypadki, w jakich można zwolnić z opłat korzystających ze stadionu ustala administrator stadionu.
- Udostępnienie organizatorowi imprezy stadionu lub jego części następuje na podstawie umowy zawartej przez organizatora imprezy z administratorem stadionu, na zasadach określonych w tej umowie oraz regulaminie.
- Umowy zawierane w przedmiocie wykorzystania stadionu muszą być zgodne z powszechnie obowiązującym prawem.
§ 4
- Ze stadionu mogą korzystać, po zapoznaniu się z niniejszym regulaminem:
- dzieci i młodzież szkolna pod nadzorem nauczyciela lub w przypadku innych zajęć pod nadzorem pełnoletniego opiekuna,
- kluby i sekcje sportowe pod nadzorem instruktora lub trenera,
- zakłady pracy, instytucje, organizacje pod nadzorem prowadzącego,
- osoby fizyczne,
- uczestnicy oraz kibice wyłącznie na imprezach sportowych organizowanych z udziałem publiczności.
- Przebywać na stadionie miejskim oraz korzystać z urządzeń sportowych mogą tylko osoby mające zajęcia sportowe lub posiadające ważną kartę wstępu lub inny dowód uprawniający do przebywania na obiekcie.
- Gmina Janów Lubelski nie ponosi odpowiedzialności za szkody doznane przez dzieci i młodzież przebywające na stadionie bez nadzoru nauczyciela, opiekuna, instruktora lub trenera.
§ 5
- Osoby korzystające ze stadionu oraz prowadzące zajęcia zobowiązuje się do:
- punktualnego rozpoczynania i kończenia zajęć,
- utrzymania czystości na terenie obiektu stadionu,
- pobierania kluczy i zamykania szatni oraz sanitariatów,
- zabezpieczenia we własnym zakresie mienia wartościowego,
- przestrzegania przepisów bhp, ppoż., ewakuacyjnych, porządkowych,
- po zakończeniu zajęć, uporządkowania sprzętu sportowego i zdania kluczy,
- wyłączania oświetlenia, zakręcania wody w szatniach i sanitariatach,
- O wszystkich uszkodzeniach sprzętu, wyposażenia, urządzeń oraz występujących zagrożeniach należy natychmiast powiadomić administratora stadionu.
- Obowiązuje zakaz korzystania z uszkodzonego sprzętu, oraz wyposażenia grożącego wypadkiem.
- Wszystkie osoby przebywające na terenie stadionu zobowiązane są do podporządkowania się poleceniom administratora stadionu, służb porządkowych i osób do tego upoważnionych.
- Za bezpieczeństwo uczestników zajęć sportowych odpowiedzialność prawną ponosi osoba organizująca zajęcia (nauczyciel, opiekun, trener, instruktor organizator zajęć). Obowiązkiem tej osoby jest każdorazowe sprawdzenie przed zajęciami obiektu stadionu pod względem bezpieczeństwa.
§ 6
- Do obowiązków organizatora imprezy należy w szczególności:
- respektowanie postanowień regulaminu oraz zapewnienie ładu i porządku przed rozpoczęciem imprezy, w czasie jej trwania oraz po zakończeniu imprezy,
- niedopuszczenie do uczestnictwa w imprezie osób nietrzeźwych lub odurzonych, a także osób zamierzających wnieść na teren Stadionu miejskiego przedmioty wymienione w § 7 ust. 2,
- usuwanie z terenu stadionu osób niestosujących się do postanowień regulaminu, stwarzających zagrożenie dla życia lub zdrowia uczestników imprezy i innych osób dopuszczających się niszczenia mienia,
- niezwłoczne podejmowanie działań mających na celu usunięcie zagrożenia życia lub zdrowia uczestników imprezy lub zapobieżenie niszczeniu mienia,
- zapewnienie drożności wejść i wyjść na stadion oraz dróg na terenie stadionu, w tym zwłaszcza drogi ewakuacyjnej,
- ustalenie z administratorem stadionu, przed rozpoczęciem imprezy, miejsc niedostępnych uczestnikom imprezy lub widzom oraz odpowiednie oznakowanie tych miejsc,
- niezwłoczne poinformowanie administratora o szkodach w mieniu stadionu, powstałych w czasie trwania imprezy lub w związku z imprezą,
- pokrycie wszystkich kosztów powstałych w związku z uszkodzeniem mienia.
- Organizator imprezy odpowiada za bezpieczeństwo uczestników oraz kibiców podczas trwania imprez.
§ 7
- Każdy, kto przebywa na terenie stadionu powinien zachowywać się tak, aby nie szkodził i nie zagrażał innym.
- Zabrania się wnoszenia na teren stadionu przedmiotów:
- wszelkiego rodzaju broni lub innych niebezpiecznych przedmiotów,
- materiałów wybuchowych, fajerwerków, wyrobów pirotechnicznych, materiałów pożarowo niebezpiecznych,
- substancji żrących lub farbujących,
- środków odurzających lub substancji psychotropowych,
- butelek, puszek, kubków, itp. wykonanych z kruchego, pękającego bądź twardego materiału,
- napojów alkoholowych,
- urządzeń z napędem mechanicznym służących do wytwarzania hałasu.
- Zakazuje się:
- wstępu osobom w stanie wskazującym na spożycie alkoholu lub użycie wszelkiego rodzaju środków odurzających,
- przebywania w obszarach, które nie są dopuszczalne dla widzów (boisko, szatnie, pomieszczenia służbowe itp.)
- rzucania wszelkiego rodzaju przedmiotów,
- rozniecania ognia,
- spożywania alkoholu,
- niszczenia sprzętu i wyposażenia znajdującego się na terenie stadionu,
- zaśmiecania stadionu,
- wprowadzania zwierząt, za wyjątkiem osób niewidomych, używających zwierząt jako przewodników lub, za wyjątkiem organizowania wystaw tych zwierząt,
- wjeżdżania na teren stadionu pojazdami mechanicznymi, bez zezwolenia administratora lub organizatora imprezy, za wyjątkiem pojazdów użytkowanych przez osoby niepełnosprawne oraz służby zabezpieczające organizowaną imprezę (pogotowie ratunkowe, straż pożarna, policja),
- wychodzenia poza teren stadionu w przerwie lub w trakcie trwania zawodów lub imprezy.
§ 8
Korzystający i przebywający na terenie stadionu winni zastosować się do zaleceń zawartych w niniejszym regulaminie.
§ 9
Za wszelkie zniszczenia wynikłe z przyczyn niewłaściwego korzystania z obiektu Stadionu miejskiego, urządzeń, sprzętu i wyposażenia stadionu obciążony będzie korzystający lub przebywający na terenie stadionu, powodujący zniszczenie.